Lär av andras misstag: satsa på telefonväxel & kundservice

agent-business-call-center-41280Det är viktigt at satsa på bra kundservice och bra system kring hur detta ska fungera. Annars förlorar din verksamhet mycket trovärdighet och kunderna kommer förmodligen att vända sig någon annanstans. De flesta vill inte vänta eller kämpa för att få hjälp.

Relationen med kunder är det viktigaste som finns, detta oavsett om du har ett nytt företag eller är i färd med att starta ett nytt. Här tipsas det om vad som är viktigt för att uppnå detta. Det är ett konstant arbete och det gäller att hela tiden kunna bli bättre och lära sig av andras och egna misstag.

Växeltjänst och bra kundtjänstmedarbetare

Om du är e-handlare till exempel så kan det vara viktigt att ha en kundtjänst, likaså om det gäller ett företag som jobbar med tjänster gentemot kund. Skaffa en ordentlig telefonväxel, med en avancerad växellösning i molnet. På så vis slipper du äga massor med teknikprylar som behöver underhåll, kostar pengar och liknande. Plus att du gör det enkelt för både kundtjänstmedarbetare och kunder. Se till att kunden slipper vänta i köer och erbjud kompetent service.

”Man måste bygga upp ett förtroende för sin butik. Kunden ska veta att just din butik håller vad den lovar, säljer högkvalitativa produkter och erbjuder bra service. Förtroende är något som tar tid att bygga upp, men det är inte svårt, oavsett vad många kanske tror. Det enda du behöver göra är att ge högsta nivå av service, varje dag, till alla kunder”, tipsar ehandelsexperten om i denna artikel.

Stora bolag som fått klagomål

Men långt ifrån alla är felfria vad gäller kundtjänst och service. Till och med stora bolag tabbar sig ibland. Däribland har vi Trygg-Hansa, vars telefonväxel till skadeservice tidigare fått stängas ner på grund av problem med tekniken, skriver Expressen i en artikel. Även SAS har varit i blåsväder, på grund av en dålig sajt och dålig kundservice, skriver DI i en artikel. Detta kan vara något att lära av. Även om situationen är extrem, så blir kunder missnöjda.